Avatar billede hlt Juniormester
06. februar 2015 - 14:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL injection

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg har oprettet dette spørgsmål. Mit problem relaterer til SQL injection, men det er ikke så meget det der er spørgsmålet.
Jeg har en side, min lokale grundejer forenings hjemmeside. Den er igennem et stykke tid blevet hacket med SQL injection. Jeg har fået lukket hullet, men af ren nysgerrighed, så kunne det være rart at vide hvorfor nogen går lige efter denne hjemmeside. Hvad er det der gør at lige denne bliver hacket? Hvordan finder man frem til denne side, som hverken indeholder noget der er værd at stjæle, ej heller rangere højt i nogen søgemaskiner.

Er der nogen der har et bud på det?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2015 - 15:32 #1
Der er mange mulige forklaringer.

Maaske er de slet ikke gaaet specifikt efter den. Maaske har de taget en liste med en million sites og lavet et automatiseret angreb paa dem alle.

Maaske er den brugt som traening for kommende hackere, hvor de regnede med at kunne arbejde relativt uforstyrret.

Maaske er den udvalgt rent tilfaeldigt.
Avatar billede tryltryl Juniormester
06. februar 2015 - 16:04 #2
En hacket hjemmeside = mulighed for at hacke hjemmesidens besøgende. Så mange gange er selve hjemmesiden ligegyldig for dem.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. februar 2015 - 21:59 #3
Det kunne jo også være en i foreningen elller en med interesse i foreningen.
Avatar billede hlt Juniormester
07. februar 2015 - 10:59 #4
Ja, der er jo mange muligheder. jeg undrede mig bare. Jeg tænker jo nok at der ikke sidder en mand og kigger tilfældige domæner igennem, men at det er er et program af en art som scanner. Jeg syntes det kunne være sjovt at finde ud af. Det ser heller ikke ud som om at det er serveren man har fået øje på. Der ligger flere sites som ikke er angrebet.
De kræver vel alligevel noget at scanne alle f.eks .dk domæner igennem.
Jeg har fået fat i det kode der bliver injected, hvilket var sjovt at se. Det er ikke andet end html kode til at vise en reklame for billige lån eller sådan noget. Men det er SQl koden som var det spændende at se.
Avatar billede hlt Juniormester
15. september 2015 - 22:52 #5
Lukker