Avatar billede arctic Nybegynder
19. august 2001 - 17:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fejl 2

Jeg har lige opgraderet fra system 9.0 til 9.1
Herefter kan jeg ikke mere åbne dokumenter på 40MB og derover i Word 2001
Jeg får fejl nr. 2
jeg har 384MB indbygget hukommelse og virituel hukommelse sat til (385MB)
Diskbufferen er 8160MB (standard) har prøvet at øge.

Word 2001 er sat til 70MB (har prøvet med mere) i hukommelse og er opdateret med service pak 1
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. august 2001 - 17:37 #1
Hvis du kun får en fejl 2 i word 2001 er det en bug i word 2001. Det normale er at øge hukommelsen tildelt til applikationen, men det har du jo gjort.

Opstår der en fejl 2 i flere applikationer må du geninstallere system software.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. august 2001 - 17:46 #2
Det med at installere systemsoftware igen kan give større problemer end det løser. Prøv hellere at fjerne de indstillingsfiler, som Word bruger, herunder MS office ACL (danish), Office Registration Cache 2001, Word Font Substitutes, Word Settings (9), Office Font Cache (9),Microsoft Office Settings (9) og især PPC Registration Database.  Det er i øvrigt et kendt problem at MS Office ikke kan lide store dokumenter, men du burde alligevel kunne åbne dem. Prøv evt. at slå vis billeder fra i indstillingerne, det lyder ret voldsomt at have et 40 MB word-dokument ;-)
Det er i øvrigt vigtigt at fjerne alle de berørte indstillingsfiler samtidigt, da de kan \'smitte\' hinanden med forkerte oplysninger.
Avatar billede arctic Nybegynder
19. august 2001 - 18:55 #3
Tak til alle
Men det løste ikke mit problem
Jeg har prøvet at fjerne indstillingerne, men nej.
De store Word filer er bøger med billeder.
Avatar billede arctic Nybegynder
19. august 2001 - 19:32 #4
Jeg er nu kommet så langt at hvis jeg fjerner ordbøgerne (engelsk og dansk) virker Word på de store filer. Ikke den den bedste løsning så hjælp ønskes stadig. Man kan jo ikke tildele ordbøger mere hukommelse
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. august 2001 - 19:56 #5
En type 2 fejl betyder at computeren prøver at afvikle en instruktion som den ikke forstår korrekt. Dette problem kan i 75% af tilfældende løses ved at slette preference filen.

Link: http://homepage.mac.com/giantmike/troubleoldprint.html

/per http://www.kazoma.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. august 2001 - 21:01 #6
artic> Her er den nøjagtige beskrivelse på \"fejl-2\"

ID=02 Address Error
The Motorola 68000 microprocessor can access memory in increments of one byte (8 bits), one word (16 bits), or one long word (32 bits). The microprocessor can access a byte of information at an odd or even memory address. But it must access a word or long word at an even memory address. So, when the microprocessor attempts to read or write a word or long word at an odd address, you see this error. Since that\'s a 50/50 proposition when running random code, this one shows up quite often.

-men det er ikke dit problem.

Du skal flytte den udvidelse der hedder \"SOMobjects til MacOS\"

Den ligger i \"Systemmappen\"> \"Udvidelser/Extensions\"

Den er meget drilagtig over for MS Office 2001.

Flyt den og du ser aldrig mere dine problemer.........
Hvis du har en mappe der hedder \"Extensions (off)/Udvidelser (slået fra)\" - så flyt den hertil

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. august 2001 - 21:03 #7
Du har ikke tilfældigvis en \"MacLink PLUS 9\" installeret på din maskine ?

Den er \"syg\" sammen med en anden udvidelse der hedder \"ObjectsSupportLip\" (MacOS 8.0 > 8.6)

-så skal den OGSÅ fjernes. Og det hele kører igen.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. august 2001 - 21:04 #8
Slå iøvrigt din virtuelle hukkomelse fra.

Den sløver din maskine og du har da rigeligt med RAM.

Desuden driller den en del programmer - såsom MS Office 2001
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. august 2001 - 22:03 #9
aeblenet> Hvis du har 384 Mb ram, så anvender du ikke en Motorola 68000 processor, men i stedet for en PowerPC processor.

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. august 2001 - 22:11 #10
hoejrup> Sikke du ved en masse.....

Men det du ikke ved er at fejlen stadig endnu er den samme.

Hvis problemet var mangel på RAM, ville programmet slutte og herefter melde fejl \"et-eller-andet\".

Lad du nu bare arctic bedømme hvis svar der er det rette.....

hoejrup> Hvem har forresten udviklet PPC601 > G4 processorerne ? Svar: Motorola.

arctic> din Mac kan finde på at melde alle mulige mærkelige fejl.
Det er aldrig 100% sikkert at det er netop den fejl den lige mener, men loggen i Macén fortæller bare \"noget\" hvis der er rod i OSén.

Derfor synes jeg du skal prøve mit forslag (SOMobject til MacOS) herover.
Avatar billede arctic Nybegynder
20. august 2001 - 01:39 #11
Hej alle! Mine problemer er nu løst.
Da aeblenet skrev om adresseproblemet fik jeg en mistanke som holdt stik.
Problemet ligger i proofing tool tilføjelsen i office2001hvorfra jeg har indstalleret den danske ordbog. Der er en konflikt som kun viser sig ved store filer og som jeg har konstateret  i system 9.1 (ikke i 9.0).
Løsningen er at man må undvære (slette) synonym ordbogen (danske) med tilbehør efter indstallationen.
Dette må være en fejl fra Microsofts side, da netop opdateringen SR1 skulle gøre office 2001 system 9.1+10 kombatibel (jeg tror det gerne)
Tak for alle jeres svar
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. august 2001 - 04:05 #12
takker for point