Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
20. januar 2015 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows 8 på ny PC er gået i stå, inden den rigtigt kom igang

DAMN!! Har lige købt ny PC med den sædvanelige Windows liggende til selv-installation - Windows 8 er det så på denne maskine.

Efter opstart af maskinen nåede jeg at give PC'en navn, at vælge land, sprog, tidszone og tastatur, men så stoppede festen også!

Det næste skærmbillede oplyste om, at nu skulle der tilsluttes et netværk. En liste med tilgængelige netværk kom frem på skærmen, jeg valgte mit netværk, maskinen skrev "tilslutter til netværk" og så skete der ellers ikke en skid!

Efter 5 minutters gloen på den frosne skærm indtastede jeg mit netværks adgangskode i skærmbilledets eneste indtastningsboks, som i øvrigt ikke havde nogen overskrift (derfor jeg ikke straks indtastede mit netværks adgangskode). Ingen skrev maskinen "tilslutter til netværk", og igen skete intet!

Efter vel 2-3 minutter skiftede skærmen ovennævnte tekst ud til "kan ikke tilslutte til netværk, prøv igen senere". Nu ventede jeg så igen vel 5 minutter, hvor intet skete.

Herefter trykkede jeg på den tilbagepil, der var på skræmbilledet, hvilket førte mig tilbage til en total blank skærm - bortset fra "DAN" for sprog i nederste højre hjørne og en lille 270 graders cirkel med to pile ikon i nederste venstre hjørne. Også dette skærmbillede er totalt frosset. Klikker jeg på de to ikoner får jeg blot mulighed for at foretage nogle basale ændringer af sprog ot tastaturindstillinger.

Har prøvet at slukke og tænde flere gange, men det fører mig blot tilbage til det samme, frosne skærmbillede, som nævnt ovenfor.

Ctrl + Alt + Del fører ikke til nogen menu (vel sagtens en del af Windows-funktionaliteterne, og da Win ikke er installeret, virker det selvfølgelig ikke).

Så: What the fuck to do now???? :-(

Håber på et hurtigt quick fix. Mit nervesystem holder ikke til, at en sprit ny PC går i sort inden den overhovedet har været brugt.

På forhånd tak og mvh.
Hjemmemekkeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2015 - 18:40 #1
var det trådløst eller kablet netværk den skulle finde i første omgang.
De gange jeg har installeret, har jeg altid haft kabel i fra starten af, og så er netværket blevet fundet.

Men det kan du ikke bruge til noget nu :-(

Formoder tillige du ikke har noget Windows medie at prøve med, så du er dårligt stillet. Jeg er desværre bange for at uden medie, så er du nødt til at tage kontakt til forhandler og se om de kan hjælpe dig.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
21. januar 2015 - 21:56 #2
Har selv skaffet svaret via forhandleren - Elgiganten:

Tænd/sluk-knappen skal holdes nede mere end 15 sekunder, for at computeren slukker helt! Mindre end 15 sekuknder, så går computeren kun i dvale og starter således ikke helt forfra, næste gang tænd/sluk-knappen aktiveres.

Da jeg tændte computeren efter ovenfor beskrevne sluk-procedure, startede installationen fint helt forfra, og jeg kom denne gang hele vejen igennem - inkl. tilslutning til netværket (trådløst).
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2015 - 06:55 #3
Tak for dit svar, og godt du kom helskindet igennem :-)
Hopper af tråden her.