Avatar billede sero Nybegynder
17. januar 2000 - 22:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printerdriver problemer

For et par måneder siden fik jeg min første pc. Den var med Windows 98 installeret. Jeg installerede selv bl.a. en matrixprinter Star LC24-10 og den fungerede perfekt både med grafik og med de indbyggede fonte.

Efter en måneds tid måtte jeg desværre geninstallere Windows fra restore cd'en og installerede derefter igen printeren, men nu fungerer hverken grafik eller indbyggede fonte som de skal. Grafikken er helt umulig og de indbyggede fonte kommer ganske vist når jeg vælger dem, men på en upålidelig måde.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede holmager Nybegynder
17. januar 2000 - 23:22 #1
en restore eller recovery cd har sommetider den fejl at den er optimeret med og kun indeholder default drivere, det vil sige at den ikke har alle de drivere der ligger i fx. WIN 98.
Det burde dog være let nok at hente de rigtige/krævede drivere på Internettet således at din maskine igen fungerer.
Avatar billede sero Nybegynder
17. januar 2000 - 23:36 #2
Jeg har været inde på Microsofts updateside, men der er ingen printerdrivere så vidt jeg kan se?
sero
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2000 - 01:35 #3
Sero, der skal være driver med printeren. Spørgsmålet er om du kan få fat i driver på Stars hjemmeside, hvis de har en sådan. Det er jo en gammel svend du har der. Men det er ikke umuligt at driveren kan skaffes fra en anden måske?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2000 - 01:58 #4
Måske kan du få hjælp via http://www.starprinter.com/welcome.html
Avatar billede sero Nybegynder
18. januar 2000 - 20:29 #5
Til kharder. Ja det er en gammel svend, men den er fremragende og lynhurtig til udprintning af større manualer når jeg anvender den indbyggede draft i 12 cpi. Jeg har også en blækprinter, som jeg anvender til grafikskrifter.

Desværre var der ingen hjælp at finde på den forslåede Star-adresse.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2000 - 00:32 #6
Ok, så må en anden mulighed undersøges. Det kan godt tage nogle dage Ok!
Avatar billede sero Nybegynder
19. januar 2000 - 01:40 #7
Tak kharder! Jeg glæder mig til at høre nærmere. Venlig hilsen sero.
Avatar billede sero Nybegynder
23. januar 2000 - 14:14 #8
Til kharder: Jeg har stillet spørgsmålet igen med titlen: Printer problemer igen. Nu har jeg sat 100 points på højkant, så den samlede sum kan blive 130.