Avatar billede niceone1 Nybegynder
19. januar 2015 - 19:21 Der er 2 kommentarer

FPS drops

Hejsa.

Jeg har fornylig lige købt mig disse 2  komponenter.

M5A99FX PRO 2.0 MB
RADEON R9 290x

Jeg har en solid vandkøler på min cpu (AMD FX-8350 4.0 ghz) og vil gerne overclocke den. Jeg har prøvet at bruge AMD Overdrive hvor jeg bruger øger multiplier og CPU voltage. JEg bruger ikke turbo core, da jeg har læst det skulle være noget lort!

Mit store problem er, at når jeg overclocker min fx-8350 til 4.4ghz, lider jeg massivt FPS drops i spil. Dette er også selvom jeg har øget CPU Voltage. Den er stadig stabil i Prime95 efter 6 timer. Jeg halvere min FPS med at overclocke.

Vil gerne eje fx-9590, men vil gerne presse min fx8350 lidt endnu. Selvom jeg overclocker den til 4.4 ghz og øger volten op til 1.4350 voltage, så ligger den stadig solidt på 40 grader i Prime95.

Hvorfor får jeg disse sindssyge reduceringer i FPS når prime95 siger mit system er stabilt?
Avatar billede niceone1 Nybegynder
19. januar 2015 - 19:24 #1
PSU: Antec 750W HCG-750M
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2015 - 21:39 #2
det kommer vel også an på hvad gfx kortet har lyst til ?
noget ryger jo ud af sync.