Avatar billede filmeditor Praktikant
16. januar 2015 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SSD/HDD spin-up

Hej.

Jeg har en SSD siddende i maskinen hvor jeg har windows 8 installeret på, og så har jeg en almindelig HDD til lager. Når jeg efter et lille stykke tid skal starte et program så kan man høre at den lige skal vågne/spin op inden den starter for programmet.

Hvordan ændrer jeg på det?
Avatar billede conz Juniormester
16. januar 2015 - 11:19 #1
Det lyder til, at du har installeret programmet på din lager HDD. For at undgå at vent på, at HDD'en spinner op, så kan du installere programmet på dit C-drev / SSD'en.
Avatar billede filmeditor Praktikant
16. januar 2015 - 11:24 #2
Jo men hvis jeg installerer flere programmer så bliver min 120GB SSD hurtigt fyldt op, derfor jeg installerer på min HDD
Avatar billede klaudi Ekspert
16. januar 2015 - 11:27 #3
Gå til Strømstyring, der kan du vælge om HD skal gå i sleep eller ikke!
Avatar billede conz Juniormester
16. januar 2015 - 12:17 #4
Som #3 siger, så kan du forhindre din harddisk i at slukke når den ikke bliver brugt. Dette er dog ikke noget jeg vil anbefale, da det tærer på harddisken, hvis den altid står tændt. Derimod, så bør du gør op med dig selv, hvilke programmer du bruger mest, også lægge dem på din SSD, så de starter hurtigere.
Avatar billede filmeditor Praktikant
16. januar 2015 - 12:23 #5
Okay tak skal i have. Jeg går efter svar nummer 3.
Avatar billede klaudi Ekspert
16. januar 2015 - 19:38 #6
ok