Avatar billede kirstenwendell Nybegynder
15. januar 2015 - 13:09 Der er 5 kommentarer

Bruge summar sumarum på min server

ER der lige en af jer der vil være så venlig at hjælpe mig. Jeg vil gerne kunne bruge SummaSummarum  på min server, så når jeg er ude hos mine kunder kan tage deres kopi ind og se på den.
Jeg vil også gerne have SummaSummarum på min server, så jeg kan få ind hjemme i sommerhuset og på kontoret. Jeg kan ikke få det til at virke rigtigt. Er der en der kan forklare mig hvordan jeg gør.
Tak
Lige en bemærkning til SummaSummarum. DET er et utroligt godt system at bogføre i. Der er alt hvad man skal bruge og der er god hjælp at hente.
Det får min varmeste anbefaling.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2015 - 13:38 #1
Hej, Kirsten.

  Så vidt jeg kan gætte mig til, må din SummaSummarum være den lokalt installerede, altså på din egen server.

  Det betyder, at der er en enkelt ting, du skal tænke over, inden du går videre:

Vær klar over, at du muliggør adgang til dine kunders data udenfor din virksomhed - er du i stand til at sikre denne adgang tilstrækkeligt?

Et alternativ kunne jo være at have SummaSummarum installeret på en laptop med Win7/8 og tage den med rundt i stedet?

De bedste hilsner
Avatar billede kirstenwendell Nybegynder
15. januar 2015 - 14:12 #2
Mange tak - Jeg er godt klar over den bærbar mulighed, men jeg vil gerne kunne bruge min bærbar, min stationær på kontor, og stationær i sommerhus. De er alle på mit sikre netværk og jeg er helt opmærksom på at sikre.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2015 - 15:15 #3
Blot af interesse - hvordan er dit sikre netværk sikret?

Hvis det rent faktisk ER sikkert, altså også forbindelse udefra og ind mod serveren er krypteret som VPN af en art, kan du jo blot benytte Microsoft's egen terminalserver?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 15:39 #4
jeg er enig.
hvis du tillader fjernkontrol på serveren, så skal du blot skrive mstsc i kommandoprompt, så kan du bruge den, hvorsomhelst.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2015 - 17:00 #5
du kan oprette en fjernkontrol genvej, så skal du bare køre den og logge på