Avatar billede Jannickhess Professor
13. januar 2015 - 00:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SDHC Kort 8 GBtil Nikon D90 formateres helt problem ?

Hejsa eksperter,

Jeg har en HP stationær computer. med indbygget kortlæsser i
men den kan vil ikke formatere kortene længere med den ?

Jeg har nu prøvet med 3 f.eks. kort uden noget held, jeg vil gerne bruge det ene kort til at lægge midlertidigt Word filer ind på det. Det har virket tidligere..
Virker fint til Billeder når det er isat kameraet ?

Hvad har jeg gjort galt ?

JH
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
13. januar 2015 - 07:51 #1
Jeg oplever nøjagtig det samme med et Canon kamera.
Kortet kunne formateres fra pc, indtil jeg lod kameraet gøre det. Det virker fint, men ser ud til at være "låst" så kun kameraet kan formatere det. Via kortlæseren kan jeg kun kopiere fra kortet, ikke skrive til det eller slette.
Næste gang det skal ryddes, vil jeg prøve en overskrivning med Active Killdisk, derefter formatering fra pc.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede Jannickhess Professor
13. januar 2015 - 23:23 #2
Hejsa FinnRasmusen.

Jeg har fundet ud af hvad det skyldes.
SD kort skal formateres med alm FAT
SDHC med Fat35

Min stationære kunne ikke formatere med FAT35 af en eller anden grund, jeg jeg brugte en anden Bærbar pcer til det og nu virker det igen på alle mine forskelige kort.

andre ny SD kort ved jeg desværre ikke ?

Hilsen

JH
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. januar 2015 - 08:43 #3
Mon ikke det er FAT32 i stedet? ;-)