Avatar billede flappyflop Nybegynder
19. august 2001 - 15:50 Der er 7 kommentarer

2 Grafikkort på samme tid ...??

Er det muligt at køre med 2 grafikkort under win 98, og switche mellem dem efter behov, og uden at genstarte, eller lign. ?

Det er jo muligt at have 2 i maskinen, f.eks. et geforce i agp\'en, og et matrox G450 i pci\'en

Grunden til at jeg ønsker denne opsætning, er at jeg både spiller meget, men også bruger maskinens 2d  side en del.

Jeg har en ret god skærm (Samsung 1200NF), og kører med høje opløsninger en del, men er ikke rigtig tilfreds med billedkvaliteten dér, og er sikker på at det er mit geforce2gts, der ikke holder så godt på 2d siden.

SÅ ville det jo være praktisk  at kunne switche mellen et godt 3d og 2d kort,( og Matrox er jo kongen af 2d eller hvad)

G450 er vel det det bedste 2d kort ??, jeg mener ikke at G550 har bedre 2d kvalitet, eller hvad.?

Og det g450 som jeg ville køre med skulle være pci, men det giver vel ikke ringere kvalitet, (jeg taler primært om web kiggeri og tekstfremvisning).

Avatar billede siam-dk Nybegynder
19. august 2001 - 15:57 #1
Det er muligt.
Du skal ind i display propeties, når du vil skfte mellem dem ved at sætte den ønskede til default
Du har også muligheden at udvide dit skrivebord, men der er ingen problemer i at have 2 g.. kort i
Avatar billede bobbedude Nybegynder
19. august 2001 - 16:07 #2
man kan have op til 8 kort på
Avatar billede dgj Nybegynder
20. august 2001 - 16:26 #3
Pas på strømforsynigen
Avatar billede stampeair Nybegynder
20. august 2001 - 23:00 #4
Du får sikkert problemer med at bestemme hvilket kort der skal være det primære når du kører med win´98, hos mig kan kun mit 4 MB matrox grafikkort på PCI porten være primær når jeg skal spille, og mit g-force på AGP porten er sekundært. MEGA SKOD. Men win2000 er langt mere fleksibelt, der kan du selv bestemme hvilket kort der skal være primært!!
Men ja, der kan sagtens lade sig gøre.
Avatar billede flappyflop Nybegynder
20. august 2001 - 23:50 #5
Til stampeair : ok, det kan køre under w2k, men problematisk under w98..?? Så tager SIAM-DK jo fejl medmindre han mener w2k...

Til DGI : sålænge det kører under 40 watt er jeg tilfreds, har nogen specs\'ne i hovedet(watt tallet)??
Avatar billede msmows Nybegynder
20. august 2001 - 23:58 #6
>stampeair - det er muligt at vælge det primære kort i bios (på nyere maskiner), enten pci eller agp.
Avatar billede stampeair Nybegynder
19. september 2001 - 11:28 #7
Har prøvet, men på min maskine kan det ikke lade sig gøre, desværre, man bliver forbandet afhængig af to skærme ;-)