Avatar billede Zogro Nybegynder
06. januar 2015 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min ram kører med lav Mhz

Hej

jeg har 16gb ram ( 2x8gb ) siddende i min maskine, de kører kun med 666Mhz, som stort set kun er det halve af hvad de skal kunne... Ville høre om nogen kunne have nogen ideer til hvad problemet kan være, og hvad man evt kunne gøre ved det ? :)

det drejer sig om Kingston hyperX 2x8gb blokke, pc3-10700 1333Mhz

Bundkort : ASRock X79 Extreme3
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2015 - 17:03 #1
se om du kan ændre det i BIOS, men vær forberedt på at den så måske crasher. det kommer an på hvad dit bundkort kan!
Avatar billede Zogro Nybegynder
06. januar 2015 - 17:04 #2
jeg synes bare at jeg været inde og kigge der, og kunne ikke lige helt spotte hvor jeg skulle kunne ændre på hastigheden på ram...
mit bundkort, skal kunne kører op til 240Mhz på ram... så der burde ikke være noget problem der..
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2015 - 17:20 #3
Dine RAM er DDR (double data ram), og viser kun hastigheden for hver vej. Kig her:

http://www.overclock.net/t/1346124/cpu-z-shows-ram-at-half-speed
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2015 - 17:43 #4
der står at bundkortet:
Supports Quad Channel DDR3 2400+(OC)