Avatar billede ketcer13 Nybegynder
04. januar 2015 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Water Cooling hvilken væske skal benytte?

overskriften, forklarer meget godt hvad det er jeg søger, jeg vil gerne vide om der er behov for jeg køber det der coolant som man ellers skal blande op med vand som man køber fra evt. internet sider, eller er det muligt at bruge demineraliseret vand? eller hvordan?

Tak for svar :D
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2015 - 19:14 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 19:15 #2
Du kan sagtens bruge demineraliseret vand. Alternativerne er ofte tilsat farve, anti-algemiddel, "nano-partikler" og andet hokus-pokus; i 99,9% af de anvendelser, sådan et system kommer ud for, vil de ikke gøre nogen forskel.
Avatar billede ketcer13 Nybegynder
04. januar 2015 - 19:32 #3
nice tak for det gode svar!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 19:45 #4
God stil at rage point ind selv...
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2015 - 20:39 #5
Skulle det være, så kan du bruge en speciel vand-fri kølervæske til biler. Da der ikke er vand i, så tåler den højere temperaturer, og der er intet i systemet, der kan ruste. Dvs den holder 'evigt'.
Det fås nok kun i 5L ad gangen, men så kan du skifte i bil også.
http://www.evanscoolants.dk/dk/stockists#1