Avatar billede jogs Nybegynder
30. december 2014 - 22:33 Der er 12 kommentarer

Alt er væk på min computer?

Hej derude!

Jeg har lige tændt min bærbar pc, efter den har været slukket i en enkelt dag. Når jeg ligger ind på min bruger, skriver den: forbereder skrivebord, hvorefter jeg kommer ind til et næsten helt tomt skrivebord, uden alle mine genveje. Alle programmer osv. er forsvundet og den er tom som hvis jeg lige havde fået den.

Hvad det mærkelig er, at min lokale disk (C:drevet) på 442 GB, kun har 81,6 GB ledig, ligesom da alt var på computeren. Altså det lader til alle tingene er der, men de er der ikke???

Nogle ide om hvordan jeg får den tilbage, som den var før? Jeg har prøvet systemgendannelse og det virker ikke...
Avatar billede jogs Nybegynder
30. december 2014 - 22:37 #1
Skal lige siges det er en 3 år gammel HP Pavilion dv6
Avatar billede jogs Nybegynder
30. december 2014 - 22:42 #2
Kan nu se, at hvis jeg går ind C-drevet og ind på brugere, og vælger den bruger der i mit tilfælde hedder Jonas. Så kan jeg se alle de ting jeg har osv. Men de er i en mappe, ikke på den bruger jeg er på, selvom det burde være på den bruger jeg er på. Svært at forklare.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 08:06 #3
Har du en mappe på c drevet der hedder Windows.old?

Hvis du har, ligger din gamle installation og forhåbentligt dine personlige filer der.
31. december 2014 - 11:19 #4
... du er sansynligvis logget på en TEMP bruger, fordi Windows har fundet 'fejl' i din normale bruger [Jonas] ...
Avatar billede jogs Nybegynder
31. december 2014 - 12:23 #5
@220661 > Umiddelbart, kan jeg kun finde nogle der hedder:

amd64_microsoft-windows-a.oldertool.resource.....
x86_  ---- || -----
amd64_ --- || ----
Avatar billede jogs Nybegynder
31. december 2014 - 12:24 #6
@karise-larry> Det lyder meget sandsynlig. Kan se der er mapper der hedder TEMP. Men hvad skal jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 15:58 #7
Har du prøvet at "logge af" og logge på den gamle konto?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2014 - 15:59 #8
Når du trykker på start knappen burde du kunne logge af og på herinde.
Avatar billede nfssister Forsker
02. januar 2015 - 11:56 #9
Det er som Karise_Larry skriver, det er din bruger der er i stykker, så du logger ind med en TEMP bruger.

Kig i C:\user eller c:\brugere - Derinde vil du kunne finde din gamle bruger. Jeg vil anbefale at du tager en kopi af din gamle bruger, formatere maskinen og smid dine dokumenter og skrivebord tilbage på PC'en
Avatar billede jogs Nybegynder
07. januar 2015 - 18:25 #10
Kan i give mig en idiot sikker guide, til at formatere alt på den, så den er så "god" som "ny"? Så detaljeret som mulig.
Avatar billede jogs Nybegynder
07. januar 2015 - 19:48 #11
never mind, det er fixet. tak for jeres hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2015 - 19:59 #12
Velbekomme. Hopper af tråden her