Avatar billede janemil Nybegynder
23. december 2014 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

multi language - subfolders /en/ /fr/ de

Har lavet et lille site med
multi language via App_LocalResources
Det virker fint og sproget tilpasser sig.

Gad dog godt man på de forskellige sprog fik

www.mitsite.com/en/
www.mitsite.com/fr/
www.mitsite.com/de/

Altså uden ekstra mapper og filer.

Kan huske jeg lavede det engang, men kan ikke huske de magiske ord til google mere. En artikel er fin.
Avatar billede keysersoze Guru
23. december 2014 - 16:41 #1
Hvis der kun må stå præcis det i adresselinjen er der to veje at gå - den ene er frames, den anden er Ajax.
Avatar billede janemil Nybegynder
06. januar 2015 - 11:19 #2
Har svært ved at forklare det ordentligt.

Via App_LocalResources er der lavet forskellige sprogversion af hjemmesiden. Det virker fint.

Engelsk og tysk er pt på samme URL når jeg skifter sprog. Det er som sådan fin nok. Men dårlig ved google og når man skal linke til et bestemt sprog. Så det er det jeg ønsker ændre uden at lave flere fysiske sider.

Mit eksempel er
http://www.findartinfo.com/english/list-prices-by-artist/208749/jane-neville.html
http://www.findartinfo.com/german/list-prices-by-artist/208749/jane-neville.html

Eksemplet er også lavet med App_LocalResources. Et eller andet er lavet i webconfig så der kommer sprog med i URL. Kan bare ikke huske hvad og har ikke adgang til det kode mere.
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2015 - 21:35 #3
Jeg ville nok benytte URL Rewrite/Routing til det og så benytte styre trådens sprog ud fra det også - se fx http://stackoverflow.com/questions/15006572/mvc-make-url-language-specific-via-routes
Avatar billede janemil Nybegynder
07. januar 2015 - 13:16 #4
Mange tak. Lig gerne svar.
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2015 - 17:21 #5
svar