Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
19. august 2001 - 12:53 Der er 11 kommentarer

Windows fejl i opstart..

Hej,,

Jeg har problemer med Windows 98´

Når jeg starter computeren får jeg helt blå skærm med følgende tekst

\"32-bit enhedsdriveren CDRPW(01) + 0000AD23 har forsøgt at bruge et systemserviceprogram, som ikke er indlæst. Du kan muligvis fortsætte som normalt.

Jeg kan herefter starte normalt, men denne tekst er irreterende hver gang man starter.

Kan I hjælpe

Palle Simonsen
Avatar billede slinky Nybegynder
19. august 2001 - 12:55 #1
format c:\\
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 12:56 #2
Nu er jeg langt fra sikker, men CDR... lyder som om det er cd-drevet der brokker sig...
Prøv at opdatere firmwaren til alle dine cd-drev... Det kan i hvert fald ikke skade :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 12:56 #3
slinky>> Hvor sjovt...
Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
19. august 2001 - 12:57 #4
Skal det hele formateres??????
Avatar billede slinky Nybegynder
19. august 2001 - 12:58 #5
nej, det tror jeg ikke... men det hjælper:-)
Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
19. august 2001 - 13:01 #6
Når jeg prøver at opdatere firmwaren kommer samme meddelse igen...
Avatar billede rfogh Nybegynder
19. august 2001 - 13:01 #7
palle>> Pas på slinky :o)

Prøv mit råd i første omgang... Jeg er ikke sikker på at det overhovedet er problemet, men det skader i hvert fald ikke at prøve (det kan man jo sige at slinkys råd gør :o) )
Gå ind på producentens hjemmeside og prøv at opgradere drivere og firmware...
Avatar billede rickypriv Nybegynder
19. august 2001 - 13:08 #8
Re-installer Windows 98 fra en Boot diskette. Du mister hverken programmer eller dokumenter, men driverfejl bliver rettet.
Avatar billede makse Nybegynder
19. august 2001 - 13:09 #9
Filen hører til Easy CD Creator. Har du det installeret?
Avatar billede pallesimonsen Nybegynder
19. august 2001 - 14:18 #10
Ja, jeg har easy cd creator installeret
Avatar billede makse Nybegynder
19. august 2001 - 14:22 #11
Prøv evt. at afinstallere EasyCD, Genstart, og installer det så igen.