TDC-kunder i Storkøbenhavn har været uden internet-forbindelse siden i går klokken 18.44, da en softwarefejl sendte bredbåndsforbindelsen til de evige jagtmarker.
I dag klokken 13.11 meldes systemet klar til brug, men er dog stadig under observation af telefirmaets teknikere.
"Fejlen skulle være løst nu," fortæller Per M.E. Christiansen fra TDC's presseafdeling til Computerworld.
"Så alle burde være kørende igen."
Ifølge TDC har fejlen berørt op til 3.000 af firmaets kunder i tidsrummet.
Man oplyser samtidig, at bredbåndskunder, som benytter anden udbyder end TDC, også kan være berørt af driftsforstyrrelsen.
Endvidere kan TDC TV og telefoni være berørt, skriver TDC på firmaets webside.
"Potentielt er 3.000 kunder berørt, men det er et glidende forløb, hvilket betyder, at kunderne kommer på igen i takt med, at vi får gang i linjerne, eller bliver flyttet over på andre linjer," fortæller Per M.E. Christiansen, der dog ikke kan fortælle, hvad fejlen skyldes.
Han vurderer ikke nedbruddet som stort eller katastrofalt.
"Det er desværre, hvad der kan ske i en virksomhed med så meget teknik. Nedbrud af denne karakter er desværre ikke unormale, men forekommer jævnligt," siger han.
"Vi beklager naturligvis de gener, det medfører for vores kunder."