Sammenlignet med den gennemsnitlige web-bruger er besøgende på weblogs, også kaldet blogs, yngre og fra et rigere hjem.
Det viser en undersøgelse, som firmaet Comscore Networks har foretaget på basis af to millioner internetbrugere.
Selv definerer firmaet blogs som overvejende "amatør-dagbøger på nettet".
Blandt de mest besøgte på nettet er Drudgereport.com, Fark.com, Freerepublic.com og Slashdot.org.
Ifølge undersøgelsen besøger de besøgende på weblogs 77 procent flere web-sider og bruger i gennemsnit 23 timer om ugen på nettet mod 13 timer for en gennemsnitlig netbruger.
Blog-læsernes demografi er gode nyheder for de mange firmaer, som forsøger at skabe kommerciel gevinst ud af undergrunds-fænomenet.
Blandt dem er Microsoft, som lancerede sin blog-tjeneste i december sidste år. Den gør det muligt for folk at skabe deres egen weblog, og Microsoft er nu på vej med en større opdatering til avancerede brugere, som gør det muligt at gå ud over de fastlagte rammer.
Det vil således blive muligt at tilføje video- og lydfiler og tilpasse sin weblog ned til den mindste detalje ved at tilpasse HTML-kode.
Microsoft arbejder samtidig på en mobiludgave af blog-tjenesten MSN Spaces, som ifølge selskabet kommer til at fungere på de fleste mobile apparater.