Artikel top billede

Lunar slipper AI-assistenter løs i callcenteret: Så drastisk kan selskabet reducere antallet af support-folk

Lunar er i gang en omfattende satsning på AI, og i spidsen for det hele står Kåre Kjelstrøm, der har en fortid hos disruption-fænomenet Uber.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik hvordan Lunar bruger stemmestyret AI i sit callcenter
  • Få indblik i hvad Lunars CTO Kåre Kjellstrøm har lært af sin tid hos Uber
  • Bliv klogere på hvilke foranstaltninger og test-systemer Lunar har sat op for at undgå, at selskabets AI-assistenter begynder at hallucinere eller på andre måder overskrider deres beføjelser
1.571
8 min
I dag kan det næsten føles som om, at man har vundet i lotteriet, når man ringer op til et kundeservicenummer, og der er et levende menneske i den anden ende af røret

Og i fremtiden skal vi sandsynligvis forberede os på, at kundeservicen i endnu højere grad bliver overtaget af kunstig intelligens, og at der dermed bliver endnu længere mellem de menneskelige interaktioner.

En af de virksomheder, der i øjeblikket omfavner den automatiserede kundeservice, er den digitale danske udfordrerbank Lunar.

Her er man i fuld gang med at introducere en række kundeserviceassistenter baseret på kunstig intelligens, der kan vende op og ned på vores forståelse af kundeservice.


White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering