Artikel top billede

Doug Kehring, Oracles vicedirektør med ansvar for det strategiske skifte mod en mere cloud-orienteret virksomhed, på scenen i London (Foto: Lars Jacobsen)

Oracle vil være det enkle cloud-bud til de it-professionelle: Seriøsitet skal adskille Oracle fra konkurrenterne

Oracle CloudWorld Tour, Londo: Det var et seriøst og fokuseret Oracle, som Computerworld mødte i London. Fremtiden for firmaet er seriøst cloud-fokus, dataintegritet og indbygget AI.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om Oracles tilgang til cloud og AI - og hvordan det kommer til at ramme dig.
570
3 min
Oracle CloudWorld Tour, London: ”Vi laver ikke spil, vi sælger ikke annoncer og vi skriver ikke stile for dine børn.”

Så klar var Doug Kehring, Oracles vicedirektør med ansvar for det strategiske skifte mod en mere cloud-orienteret virksomhed, da han indtog scenen på Oracles CloudWorld Tour i London.

Traditionelt er Oracle kendt for især to ting: Databaser og stifter Larry Ellisons ofte meget direkte vurdering af konkurrenterne.

Doug Kehring var noget mere diplomatisk, men også kun noget.

For mens Oracle ser muligheder med generativ AI, så er det fortsat Oracles position, at løsningerne vil komme til brugerne indbygget i de løsninger, som de allerede kender og bruger.

Der blev derfor fra scenen lavet lidt sjov med modeller med navne som Einstein (Salesforce), CoPilot (Microsoft og SAP) og Bard (Google) – og Kehring fremhævede i samme omgang at Oracles AI-løsning derfor hedder … Oracle AI.

Mere “keep it simple” kan det knapt nok blive.

Oracles tilgang stikker dog lidt dybere end navnet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter