Artikel top billede

(Foto: Jefferson Santos)

Det har aldrig været dyrere at blive hacket – alligevel er halvdelen af alle organisationer ikke villige til at betale for at undgå det

I stedet for at investere i sikkerhed forventer 57 procent af alle organisationer at øge prisen på deres produkter for at dække de rekordhøje omkostninger, der er forbundet med databrud.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om de stigende omkostninger ved databrud
  • Organisationer er i gennemsnit under angreb i 322 dage
  • Tid er blevet det største våben - både for angribere og forsvarere
488
2:30 min
Databrud koster tid, penge og omdømme. Og når man først er ramt, er det svært - hvis ikke umuligt - at genoprette dataene igen.

Den gennemsnitlige regning for at blive hacket lyder i 2023 på rekordhøje 4,45 millioner dollar – godt 30 millioner kroner – hvilket er en stigning på 15 procent fra 2020. Dermed har det aldrig været dyrere at blive ramt af databrud.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Kritisk CVE-databasen om sikkerhed reddet i allersidste øjeblik - ny bevilling godkendt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany-stifterne André Rogaczewski og Claus Bo Jørgensen skovler penge ind: Har tjent næsten 600 millioner kroner på et år

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan modererer Mads og 20 andre danskere alt indhold på Metas danske platforme fra et center i Barcelona

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Jeg købte tømmermands-pizza for alle mine bitcoins og gik glip af en formue: Nu overvejer jeg at gå all-in igen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny fond haste-etableret: Vil forsøge at redde sårbarhedsdatabasen CVE fra nedlukning