Artikel top billede

(Foto: Jefferson Santos)

Det har aldrig været dyrere at blive hacket – alligevel er halvdelen af alle organisationer ikke villige til at betale for at undgå det

I stedet for at investere i sikkerhed forventer 57 procent af alle organisationer at øge prisen på deres produkter for at dække de rekordhøje omkostninger, der er forbundet med databrud.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om de stigende omkostninger ved databrud
  • Organisationer er i gennemsnit under angreb i 322 dage
  • Tid er blevet det største våben - både for angribere og forsvarere
488
2:30 min
Databrud koster tid, penge og omdømme. Og når man først er ramt, er det svært - hvis ikke umuligt - at genoprette dataene igen.

Den gennemsnitlige regning for at blive hacket lyder i 2023 på rekordhøje 4,45 millioner dollar – godt 30 millioner kroner – hvilket er en stigning på 15 procent fra 2020. Dermed har det aldrig været dyrere at blive ramt af databrud.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

DeepSeeks overraskende vej til succes: USA’s ønske om at kvæle den kinesiske AI-industri kan have haft den stik modsatte effekt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks af de største offentlige it-leverandører betaler ikke en krone i skat i Danmark

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er fem europæiske alternativer til Microsoft 365

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk rekrutterings-ekspert: Sådan får du fat i det perfekte job uden at spilde tid på cv, ansøgninger og LinkedIn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Løfter sløret: Så meget tjener Microsoft på sine AI-løsninger


White paper
Sæt professionel døgnvagt på din it-infrastruktur