Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

E-Boks har været nødt til at genopfinde sig selv efter ny konkurrence på digital post-markedet: Og opgaven er ikke slut endnu

Interview: Med nyfunden konkurrence på digital post-markedet har e-Boks været nødsaget til at fintune dele af forretningen. "Det er klart, at når der kommer en ny stærk konkurrent, så skal vi jo virkelig finde en måde at genopfinde os selv på," fortæller direktør Ulrik Falkner Thagesen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se, hvordan e-Boks har genopfundet sig selv
  • Indblik i udviklingen på digital post-markedet
872
4:30 min
Sidste år blev markedet for digital post liberaliseret, og efter 20 år uden konkurrence på markedet var situationen pludselig en anden.

E-Boks, der blev stiftet i 2001 som en offentligt ejet virksomhed, fik sidste år selskab af Mit.dk, der er Netcompanys version af en digital postkasse.

Derved findes to kommercielt drevne digitale postkasser, der vil kæmpe om brugernes gunst.

At skulle forholde sig til konkurrenter er en ny realitet for e-Boks, der har måtte tage bestik af den nye markedsstuation.

Det fortæller Ulrik Falkner Thagesen, administrerende direktør for e-Boks.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter