Artikel top billede

(Foto: Dima Solomin/Unsplash)

EU-datatilsyn giver stort slag til Meta og erklærer tech-gigantens annoncemodel ulovlig

EU har besluttet, at Meta ikke kan bruge deres servicevilkår som begrundelse til at spore folks online-aktivitet med formålet om at bringe annoncer baseret på online-adfærden.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs om den seneste afgørelse fra det europæiske datatilsyn, og hvordan den kan ramme Meta.
382
2 min
EU’s datatilsyn EDPB mener, at Metas reklamemodel på Facebook, Whatsapp og Instagram er i strid med datalovgivningen.

Meta kan således ikke bare ændre sine brugerbetingelser til automatisk at indhente samtykke fra brugere til at lave personificeret reklamer baseret på deres onlineadfærd, hvilket kan begrænse Metas adgang til at sælge annoncer.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Alt om den prisvenlige iPhone 16E: Så god er den i forhold iPhone 16 og 16 Pro

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor ender dine AI-projekter ofte med at blive for dyre: Tre store udfordringer, som det er svært at tackle

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen har sendt brev til den danske it-branche som svar på bekymringer: Og svaret er "stærkt, klart og meget kærkomment," siger branchen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En lille håndfuld cloud-leverandører sidder på 64 procent af det globale marked: Omsætter for flere hundrede milliarder kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Forvaltning i Aarhus Kommune har droppet Azure og skiftet til tysk leverandør: Prisen er faldet med 70 procent


White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren