- Få indblik i hvordan Jesper Riis gennemfører massiv it-sammenlægning mellem DSV og GIL på 12 måneder
- Bliv klogere på hvordan Jesper Riis og hans organisation kan trække på erfaringerne fra DSV's tidligere opkøb
- Hvilke helt ny type udfordring, den seneste it-sammenlægning bød på
- Læs om Jesper Riis' framework og cook-books
- Få hans gode råd til store it-sammenlægninger
Det skaber verdens tredjestørste transport- og logistikvirksomhed med en forventet omsætning på omkring 160 milliarder kroner og samlet 75.000 medarbejdere på tværs af mere end 90 lande.
Købet af GIL vil særligt styrke DSV’s Air & Sea-division, som er den største division i DSV.
Sammen med GIL’s generelt udbredte markedsposition i APAC og Mellemøsten vil opkøbet cementere divisionens position blandt de største globale spillere med en samlet årlig transportvolumen på næsten 2,8 millioner 20-fods containere og over 1,6 millioner tons luftfragt.
En af de vigtigste betingelser for at lykkes med opkøbet er at smelte det nye it-landskab ind i DSV’s enorme digitale motorrum.
DSV har flere gange vist sine evner til at købe og integrere selskaber, med schweiziske Panalpina i 2019 og amerikanske UTi Worldwide i 2016.
Men det står klart, at ledelsen denne gang ønsker en endnu hurtigere integration.