Artikel top billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Smart it-projekt har ført til enorme gevinster hos Københavns Kommune: Nu kører omkring en million sager igennem ServiceNow om året

Landet største kommune med cirka 45.000 medarbejdere og et hav af it-systemer har bygget kæmpe ServiceNow-platform op, som i dag håndterer 120 forskellige processer. Projektet har ført til mærkbar effektivisering, fortæller Susanne Hansen, kontorchef for automatisering og udvikling i Koncernservice. "Vores forventning er, at når vi tager nye forretningsområder ind, så kan vi hente op til 30 procents gevinster på dem."

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i København Kommunes store procesoptimerings- og ServiceNow-projekt
  • Hvilke gevinster kommunen har opnået
  • Hvordan kommunen bruger ServiceNow
1.433
7:15 min
Københavns Kommune har i de seneste år arbejdet intensivt med at indføre langt enklere og optimale processer på tværs af et broget it-landskab med gamle fagsystemer, tonsvis af integrationer og tusindvis af forskellige brugere.

Med brug af platformen ServiceNow har den centrale enhed Koncernservice, der blandt andet administrerer løn og personale for cirka 45.000 medarbejdere i kommunen, sat strøm til den centrale procesoptimering.

Det har på få år givet markante resultater.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Historisk million-bøde får Region Syddanmarks it-direktør til at efterlyse nye GDPR-retningslinjer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ser med 'stor alvor' på problemer med vand, varme og manglende kontrol i politiets datacenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brugere rammes af Microsoft-fejl: M365-produkter er på mystisk vis blevet deaktiveret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Overblik: Danske it-selskaber strømmer ind mod den centrale storby - og det handler ikke om penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tivoli søger ny CIO: Kenneth Hartvig stopper efter tre år på posten