Artikel top billede

(Foto: Linus Mimietz)

Svensk svar på Aula fik tørre tæsk af brugerne: Nu vil Sveriges største kommune skære ned på konsulenterne og lytte til brugerne

Sveriges svar på Aula har gennem adskillige år fået tæsk af brugerne, og nu tager myndighederne i den svenske hovedstad Stockholm kritikken til sig og forsøger at rette op på den i et nyt udbud. I fremtiden vil man bruge færre konsulenter og lytte mere til brugerne.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvorfor Stockholms Kommune nu forsøger at rette op på den udskældte skoleplatform
  • Få indblik i hvad der gik galt med platformen
  • Få svaret på, hvad svenskerne håber på at opnå ved at skære ned på antallet af konsulenter
513
2:45 min
”Vi har taget kritikken til os.”

Sådan lyder meldingen fra Stockholms Kommun efter, at den svenske hovedstads valg af digital skoleplatform gennem flere år har været ramt af massiv kritik fra brugerne.

Svenske Skola24, som er udviklet af Tietoevry, har ligesom danske Aula været udskældt af både forældre og ansatte.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter