Artikel top billede

En af de hotteste trends for tech-selskaber: Derfor investerer Apple og Google massivt i tilgængelighed

Analyse: Tilgængelighed for minoriteter er ikke bare en compliance-øvelse, hvor det handler om at leve op til en række minimumskrav. Verdens største tech-virksomheder er derimod begyndt at se det som en offensiv manøvre, hvor de kan flexe deres innovationsmuskler.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Computerworld har talt med Apple og Google om, hvordan de arbejder med at gøre deres produkter tilgængelige for folk med handicap og andre minoriteter
  • Få indblik i hvad Google og Apple gør på området, og bliv klogere på, hvad du kan lære af dem
1.309
6:45 min
Har du overvejer om dit produkt eller dine ydelser kan bruges at folk med handicap eller af andre minoriteter?

Det er et spørgsmål som verdens største tech-selskaber i stigende grad er begyndt at stille sig selv, og selskaber som Apple og Google investerer i disse år massivt i at gøre deres produkter tilgængelige for minoriteter

Amerikanske Forbes Magazine har sågar for nylig kaldt det en af tidens hotteste design-trends.

I mange år har man ellers haft indtryk af, at investeringer i tilgængelighed i den digitale verden såvel som den fysiske ofte har været en compliance-øvelse, hvor det handler om at være i overenstemmelse med bygningsreglementet, reglerne om webtilgængelighed og andre minimumsstandarder.

Men det vi i disse år ser er, at de store it-giganter bruger området offensivt.