Artikel top billede

(Foto: Mit.dk)

Netcompany opgiver af finde ofre for datalækket ved lancering af Mit.dk

Netcompany har ikke kunne finde frem til de personer, hvis data er blevet eksponeret via selskabet nye digitale postløsning, Mit.dk. Derfor indstiller selskabet nu jagten.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvorfor Netcompany har indstillet jagten på de berørte borgere
  • Hvad der gik galt, da Mit.dk blev lancereret
571
3 min
Det har ikke været muligt for Netcompany at finde frem til de personer, der har fået blottet deres data for andre brugere på Mit.dk.

Det oplyser selskabet i en opdatering på Mit.dk.

"Det har desværre ikke været teknisk muligt at finde frem til alle de berørte borgere, og Netcompany har derfor valgt med denne meddelelse også at underrette om bruddet her på mit.dk. Underretning vil ske direkte til de borgere, som Netcompany har mulighed for at komme i kontakt med," skriver Netcompany.

Seskabets nye digitale postkasse fik en skuffende start på tilværelsen, da der blev tændt for systemet 21. marts. Godt en time efter, at starten var gået, måtte Netcompany trække stikket til løsningen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ser med 'stor alvor' på problemer med vand, varme og manglende kontrol i politiets datacenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brugere rammes af Microsoft-fejl: M365-produkter er på mystisk vis blevet deaktiveret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Overblik: Danske it-selskaber strømmer ind mod den centrale storby - og det handler ikke om penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tivoli søger ny CIO: Kenneth Hartvig stopper efter tre år på posten

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Vi ender med at bo i en taber-region, hvis ikke vi gør noget drastisk - her er digitaliseringsministerens plan