Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Robot har sparet Topdanmark for 117 arbejdstimer på én weekend: Kunstig intelligens er afgørende for danske forsikringsselskaber

300 kunder ringede i timen til forsikringsgiganten Topdanmark efter stormen Malik hærgede store del af Danmark. En ny type teknologi hjalp dog selskabet med at forhindre at blive lagt ned af henvendelser.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvordan stormrobotter sikrede forsikringsselskaberne under stormen Malik
  • Hvorfor robotter er afgørende for at håndtere kundehenvendelser for store, danske forsikringsselskaber
611
3:15 min
En række store danske forsikringsselskaber har været helt afhængig af robotter, da stormen Malik ramte Danmark for godt en uge siden.

Ødelæggelserne efter stormen fik antallet af henvendelser til de danske forsikringsselskaber til at stige voldsomt, og her har kunstig intelligens og robotter spillet en afgørende rolle.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Thomas Vinding Petersen tiltrådt som CISO for Uno-X i Danmark: Her er hans vigtigste opgaver lige nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

EU-Kommissionen skal betale erstatning i skelsættende privacy-sag: Overførte persondata til USA via udbredt login-funktion

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Er opsat på ikke være låst fast til bestemte cloud-firmaer: Her er e-Boks' tilgang til cloud

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor har Microsoft-veteranen Ole Kjeldsen sagt farvel og tak til selskabet efter 24 år: Passede ikke ind længere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Havnearbejdere råbte "robotter betaler ikke skatter” - men nu ser kæmpe strejke ud til at være afværget