Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Danske virksomheder halter langt efter i udnyttelsen af data: Er låst fast i gammeldags tankesæt - mens markedet buldrer afsted

Danske virksomheder forstår ikke at udnytte de data, som de selv indsamler. Og det kan have alvorlige konsekvenser. "I hele den her disruption-tankegang er kernen, at du skal turde gå ud og udfordre den måde, som du ser kunderne og markedet på," siger Per Østergaard på baggrund af ny undersøgelse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor færre medarbejder mener data er afgørende for deres arbejde
  • Hvilke faldgruber danske chefer skal være særligt opmærksomme på, når de kaster sig over nye it-projekter
640
3:15 min
Mere end halvdelen af danske virksomheder forstår ikke at bruge de data, de selv indsamler.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Alt om den prisvenlige iPhone 16E: Så god er den i forhold iPhone 16 og 16 Pro

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor ender dine AI-projekter ofte med at blive for dyre: Tre store udfordringer, som det er svært at tackle

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen har sendt brev til den danske it-branche som svar på bekymringer: Og svaret er "stærkt, klart og meget kærkomment," siger branchen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En lille håndfuld cloud-leverandører sidder på 64 procent af det globale marked: Omsætter for flere hundrede milliarder kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Forvaltning i Aarhus Kommune har droppet Azure og skiftet til tysk leverandør: Prisen er faldet med 70 procent


White paper
Sådan: Opgradér din printerløsning uden store investeringer