Artikel top billede

Danske Triband tjener millioner af kroner på at udvikle spil med masser humor: Scorer kassen på ny forretningsmodel

En helt ny forretningsmodel og en veludviklet sans for humor har hjulpet den danske spilvirksomhed Triband med at høste et stort million-overskud. Ambitionen er at blive nordens førende comedy-brand, lyder det fra selskabets topchef Peter Bruun.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få historien om Tribands bemærkelsesværdige succes
  • Bliv klogere på hvad Apple Aracade har betydet for selskabet
  • Få Peter Bruun vurdering af, hvad det betyder, når han siger, at selskabet vil være en førende comedy-virksomhed
1.288
6:30 min
For få år siden var de fleste mobilspil bygget efter en særlig opskrift.

Her var det den såkaldte free to play-model, der hittede.

Den betød, at spillene var gratis at downloade, men efter kort tids spil ville man som bruger ramme en mur, hvor man skulle overtales til at betale for nye elementer via et såkaldt in-app-purchase.

Men en ny abonnementsbaseret forretningsmodel er i øjeblikket på vej i spilbranchen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Historisk million-bøde får Region Syddanmarks it-direktør til at efterlyse nye GDPR-retningslinjer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ser med 'stor alvor' på problemer med vand, varme og manglende kontrol i politiets datacenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brugere rammes af Microsoft-fejl: M365-produkter er på mystisk vis blevet deaktiveret

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Overblik: Danske it-selskaber strømmer ind mod den centrale storby - og det handler ikke om penge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tivoli søger ny CIO: Kenneth Hartvig stopper efter tre år på posten