Artikel top billede

Danske Triband tjener millioner af kroner på at udvikle spil med masser humor: Scorer kassen på ny forretningsmodel

En helt ny forretningsmodel og en veludviklet sans for humor har hjulpet den danske spilvirksomhed Triband med at høste et stort million-overskud. Ambitionen er at blive nordens førende comedy-brand, lyder det fra selskabets topchef Peter Bruun.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få historien om Tribands bemærkelsesværdige succes
  • Bliv klogere på hvad Apple Aracade har betydet for selskabet
  • Få Peter Bruun vurdering af, hvad det betyder, når han siger, at selskabet vil være en førende comedy-virksomhed
1.288
6:30 min
For få år siden var de fleste mobilspil bygget efter en særlig opskrift.

Her var det den såkaldte free to play-model, der hittede.

Den betød, at spillene var gratis at downloade, men efter kort tids spil ville man som bruger ramme en mur, hvor man skulle overtales til at betale for nye elementer via et såkaldt in-app-purchase.

Men en ny abonnementsbaseret forretningsmodel er i øjeblikket på vej i spilbranchen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

DeepSeeks overraskende vej til succes: USA’s ønske om at kvæle den kinesiske AI-industri kan have haft den stik modsatte effekt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks af de største offentlige it-leverandører betaler ikke en krone i skat i Danmark

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er fem europæiske alternativer til Microsoft 365

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk rekrutterings-ekspert: Sådan får du fat i det perfekte job uden at spilde tid på cv, ansøgninger og LinkedIn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Løfter sløret: Så meget tjener Microsoft på sine AI-løsninger


White paper
SAP: Skab værdi og minimér omkostninger med effektiv dokumenthåndtering