Artikel top billede

Google lægger op til at styrke sine wearables på tre fronter: hardware, software og fitness.

Google og Samsung i fælles front mod Apple: Sådan bliver Apple Watch udfordret

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Forstå hvad det nye Samsung-Google partnerskab indebærer
  • Se, hvordan det kan vende op og ned på wearable-markedet
622
3:15 min
Apple har langsomt, men usvigeligt sikkert, sat sig på tronen, når det gælder smart-ure.

Selskabets eneste wearable, Apple Watch, tegner sig Ifølge seneste tal fra analysehuset Counterpoint for 40 procent af markedet. Mere end de seks næststørste producenter af smart-ure tilsammen.

Den magtbalance synes markedets nummer to og fire, henholdsvis Samsung og Fitbit indstillet på at rykke ved – i vigtigt samarbejde med Fitbits moderselskab, Google.

De to tech-mastodonter, Samsung og Google, slår nemlig pjalterne sammen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter