Artikel top billede

(Foto: Unsplash)

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen: Google og Facebook dominerer det danske annoncemarked: Så mange milliarder tjener de på danske annoncer

Google og Facebook sidder på langt over 50 procent af det danske annoncemarked. Det viser en analyse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der samtidig påpeger, at man er opmærksom på situationen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se vor store markedsandele Facebook og Google har i Danmark
  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vurdering af it-giganternes position på det danske marked
605
3:15 min
Det kommer langt fra som nogen overraskelse, at både Google og Facebook sidder trungt på annoncemarkedet i Danmark.

Men Forbruger- og Konkurrencestyrelsen sætter nu tal på, hvor stor markedsandelen for de to it-giganters position er, på det danske marked. Samtidig påpeger styrelsen at positionen er markant stigende.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Alt om den prisvenlige iPhone 16E: Så god er den i forhold iPhone 16 og 16 Pro

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor ender dine AI-projekter ofte med at blive for dyre: Tre store udfordringer, som det er svært at tackle

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen har sendt brev til den danske it-branche som svar på bekymringer: Og svaret er "stærkt, klart og meget kærkomment," siger branchen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En lille håndfuld cloud-leverandører sidder på 64 procent af det globale marked: Omsætter for flere hundrede milliarder kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Forvaltning i Aarhus Kommune har droppet Azure og skiftet til tysk leverandør: Prisen er faldet med 70 procent


White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren