Artikel top billede

(Foto: Photo by Solen Feyissa on Google og Facebook sidder på langt over 50 procent af det danske annoncemarked. Det viser en analyse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der samtidig påpeger, at man er opmærksom på situationen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se vor store markedsandele Facebook og Google har i Danmark
  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vurdering af it-giganternes position på det danske marked
605
3:15 min
Det kommer langt fra som nogen overraskelse, at både Google og Facebook sidder trungt på annoncemarkedet i Danmark.

Men Forbruger- og Konkurrencestyrelsen sætter nu tal på, hvor stor markedsandelen for de to it-giganters position er, på det danske marked. Samtidig påpeger styrelsen at positionen er markant stigende.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen vil have GDPR til debat: Lovgivningen må ikke hæmme konkurrence og innovation

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

It-direktør efter to dage på topmøde: "Jeg er lige kommet ud fra mit 20. indlæg. Vi tager ikke til Barcelona for at hygge os med sangria"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Flertallet af investeringer i AI vil fejle: Her er CIO'ernes fire store forhindringer for at skabe værdi

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

It-leverandører: Statens plan om selv at udvikle it-system til 375.000 brugere er spild af penge - vi kan gøre det meget billigere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Regeringen vil give NemKonto sin helt egen lov: Flere regelændringer på trapperne - se dem her