Artikel top billede

(Foto: Michael AltschulVisuelmedie Tel: +45 40 96 79 13 / Michael Altschul)

Herbert Nathan: Her er den altoverskyggende faktor for succes med et ERP-projekt

Interview: Succes med notorisk genstridige ERP-projekter afhænger af én altoverskyggende faktor. Det siger den erfarne ERP-rådgiver Herbert Nathan til Computerworld. "For mange kunder køber leverandører og konsulenter til for meget. De udgør for meget af ERP-projekterne, og kunden laver for lidt," siger han.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvad ERP-veteran Herbert Nathan udråber som den mest afgørende faktor for succes med et ERP-projekt
  • Hvorfor Herbert Nathan mener, at kunder ikke bør hive mange eksterne konsulenter ind i et ERP-projekt
  • Hvem der bør have det overordnede ansvar for en virksomheds ERP-projekt
  • Hvilken betingelser der skal være på plads for at kunne beregne forventede gevinster og siden opnå dem i et ERP-projekt
1.322
6:45 min
Når virksomheder kaster sig ud i en udskiftning af det måske mest centrale kernesystem i en organisation, ERP-motoren, har historien vist, at det ikke altid går som planlagt.

Et fejlslagent ERP-projekt kan få katastrofale følger.

Fra udsigt til en vigtig optimering og strømlining af forretningsprocesser og it-understøttelse kan et kaotisk ERP-projekt ende med brandslukning, sure medarbejder, finansiel nedsmeltning og fyringer af ansvarlige personer.

Om det ender i succes, konkurrencefordele og øget effektivit eller i et mareridt afhænger af navnlig en altoverskyggende faktor.

ERP-veteranen og en af de mest erfarne rådgivere i ERP-markedet, Herbert Nathan, har svaret.