- Få forklaringen på, hvorfor Sebastian Storckmarr spår et farvel til Google og Facebooks ellers så succesrige forretningsmodel
- Bliv klogere på, hvilke fordele den abonnementsbaserede forretningsmodel skaber, og hvorfor den kan danne grundlag for en helt ny type selskaber
- Få hans forklaring på, hvordan forbrugernes tilgang til software har ændret sig
- Få indsigt i hvilke type selskaber, som han foretrækker at investere i
Det i sådan en grad, at Facebook-stifteren Mark Zuckerberg i tidernes morgen valgte at hyre Googles Sheryl Sandberg, da han skulle skabe en profitabel forretning på ryggen af Facebooks populariatet.
Hun havde skabt sig et navn ved at være en nøgleperson i at opbygge Googles annonceforretning.
Den grundlæggende ide bag både Facebook og Googles forretningsmodeller er, at brugernes data og skærmtid på de respektive tjenester skal veksles til annoncekroner.
Men den danske investor og iværksætter Sebastian Stockmarr, der er partner i investeringsselskabet Founders, forudser, at tiden for denne type forretningsmodeller langsomt er ved at løbe ud.