Artikel top billede

Efter syv dage bag rattet i testbil: Jeg køber en hybrid – men først næste gang (måske)

Hybridbiler vælter frem. Men hvor benzinøkonomiske er de i dagligdagen? Og passer deres korte rækkevidde ind i din dagligdag? Vi har sat os bag rattet i en spritny hybrid-Volvo for at se hvad de nye hybrider egentligt kan. Læs testen her.

Premium Kun for abonnenter
Jeg købte en bil i sommer. Det var ikke let. Men efter at have drevet min kone til vanvid ved at tale om biler uafbrudt i to måneder, besøgt 15 forhandlere og prøvekørt alt fra Mercedes c-klasse til den nye Audi Q3 endte jeg med en VW Tiguan Highline årgang 2020.

Kender du ikke en Tiguan, så kan jeg afsløre, at det er en mellemklasse SUV, som bedst kan beskrives som en slags Passat på stylter. Og at den, efter at have trillet i otte måneder hos forhandleren, blev min for 410.000 kroner – de fleste dem af dem direkte til statskassen.

Mens kabinen er udstyret med alt, hvad jeg kunne få af spændende digitale muligheder, så kunne motoren ikke være mere kedelig: En 1,5 liters firecylindret turbomotor med automatgear og 150 heste flytter mig og familien et sted mellem 9 og 16 kilometer for hver liter oktan 95, der fyres af.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter forbud fra Datatilsynet: Nu ændres data-håndteringen i din kørekort-app

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Halter mange år bagefter: Sløve software-udviklere står i vejen for kæmpe digitalt løft af Billund Lufthavn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse 10 it-virksomheder klarer sig bedst i Computerworlds store image-undersøgelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort skal aflevere fuld redegørelse om brug af GPS-data i Rejsekort-appen inden for få uger: Datatilsynet åbner sag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Telmore har fået AI til at udvikle 600 forskellige versioner af sin hjemmeside: Ændrer sig alt efter, hvem du er