Artikel top billede

Efter syv dage bag rattet i testbil: Jeg køber en hybrid – men først næste gang (måske)

Hybridbiler vælter frem. Men hvor benzinøkonomiske er de i dagligdagen? Og passer deres korte rækkevidde ind i din dagligdag? Vi har sat os bag rattet i en spritny hybrid-Volvo for at se hvad de nye hybrider egentligt kan. Læs testen her.

Premium Kun for abonnenter
Jeg købte en bil i sommer. Det var ikke let. Men efter at have drevet min kone til vanvid ved at tale om biler uafbrudt i to måneder, besøgt 15 forhandlere og prøvekørt alt fra Mercedes c-klasse til den nye Audi Q3 endte jeg med en VW Tiguan Highline årgang 2020.

Kender du ikke en Tiguan, så kan jeg afsløre, at det er en mellemklasse SUV, som bedst kan beskrives som en slags Passat på stylter. Og at den, efter at have trillet i otte måneder hos forhandleren, blev min for 410.000 kroner – de fleste dem af dem direkte til statskassen.

Mens kabinen er udstyret med alt, hvad jeg kunne få af spændende digitale muligheder, så kunne motoren ikke være mere kedelig: En 1,5 liters firecylindret turbomotor med automatgear og 150 heste flytter mig og familien et sted mellem 9 og 16 kilometer for hver liter oktan 95, der fyres af.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danmark synker til bunds i AI-kapløbet: Så mange timers produktivitet taber vi om ugen - og sådan kan vi komme tilbage i kampen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

I al stilhed har den danske stat fået Microsoft til at ændre vilkår i sin store data-aftale: "Det er et gennembrud"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Devoteam lukker og slukker sin danske Microsoft-afdeling og siger farvel til 18 medarbejdere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske storbanker er bekymrede: Finanssektoren er dybt afhængig af amerikansk it under amerikansk politisk kontrol

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter exit fra Arla: Torben Fabrin indsættes som ny CIO i Stark Group med 19.000 medarbejdere - Pernille Geneser fratræder