Artikel top billede

Efter syv dage bag rattet i testbil: Jeg køber en hybrid – men først næste gang (måske)

Hybridbiler vælter frem. Men hvor benzinøkonomiske er de i dagligdagen? Og passer deres korte rækkevidde ind i din dagligdag? Vi har sat os bag rattet i en spritny hybrid-Volvo for at se hvad de nye hybrider egentligt kan. Læs testen her.

Premium Kun for abonnenter
Jeg købte en bil i sommer. Det var ikke let. Men efter at have drevet min kone til vanvid ved at tale om biler uafbrudt i to måneder, besøgt 15 forhandlere og prøvekørt alt fra Mercedes c-klasse til den nye Audi Q3 endte jeg med en VW Tiguan Highline årgang 2020.

Kender du ikke en Tiguan, så kan jeg afsløre, at det er en mellemklasse SUV, som bedst kan beskrives som en slags Passat på stylter. Og at den, efter at have trillet i otte måneder hos forhandleren, blev min for 410.000 kroner – de fleste dem af dem direkte til statskassen.

Mens kabinen er udstyret med alt, hvad jeg kunne få af spændende digitale muligheder, så kunne motoren ikke være mere kedelig: En 1,5 liters firecylindret turbomotor med automatgear og 150 heste flytter mig og familien et sted mellem 9 og 16 kilometer for hver liter oktan 95, der fyres af.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Jeg købte tømmermands-pizza for alle mine bitcoins og gik glip af en formue: Nu overvejer jeg at gå all-in igen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny fond haste-etableret: Vil forsøge at redde sårbarhedsdatabasen CVE fra nedlukning

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske sikkerheds-eksperter: Lukning af verdens vigtigste sårbarhedsdatabase kan få alvorlige konsekvenser

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

NNIT's ejere har på blot fire måneder tabt 735 millioner kroner: ”Vi holder nøje øje med situationen og vil løbende rette til”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Verdens vigtigste sårbarhedsdatabase - CVE - lukker i dag: Økonomisk støtte fra USA stopper