Artikel top billede

RPA er blevet en kæmpesucces hos ATP: Softwarerobotter har overtaget opgaver, der tidligere tog 300.000 arbejdstimer at udføre

30 robotter snurrer i dag rundt hos ATP, hvor RPA samlet set leverer mere end 300.000 arbejdstimer i effektivisering til den store organisation. Men det bliver sværere for RPA-afdelingen at imponere ATP's ledelse, fortæller afdelingschef Thore Dankert.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvordan ATP arbejder med RPA
  • Hvilke nye teknologier ATP kobler sammen med RPA
  • Tre eksempler på RPA-løsninger som er sat i spil i ATP
  • Indsigt i ATP's RPA-afdeling og den mand, der står i spidsen for den
1.142
5:45 min
Siden 2016 har ATP's mange medarbejdere oplevet, at RPA-teknologi (robotic process automation) er blevet et yderst populært værktøj til at effektivisere og automatisere deres opgaver.

Samlet har en hær af softwarerobotter nemlig overtaget over 300.000 rutineprægede arbejdstimer fra ATP's medarbejderstab, der i dag lyder på omkring 2.800 ansatte.

Det fortæller Thore Dankert, afdelingschef for business science og AI, ATP's RPA-afdeling, til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter