Artikel top billede

Morten Kildevang Jensen, digitaliseringschef og kontorcef i Erhvervsstyrelsen. (Foto: Pr-foto / Thomas Hvalsoe)

Sådan håndterer Erhvervsstyrelsen den eksplosive trafik til hjælpepakkerne: "Vi kan næsten mærke trafikken fysisk i vores infrastruktur"

Interview: Erhvervsstyrelsen fik en ekstraordinær opgave på hånden, da regeringen sammensatte hjælpepakker til erhvervslivet. Indgangen til dem blev via styrelsens portaler, der blev udsat for et hidtil uset pres. Digitaliseringschef Morten Kildevang Jensen forklarer her, hvordan han og it-afdelingen formåede at holde systemerne kørende.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvordan Erhvervsstyrelsen har håndteret den eksplosive trafik til hjælpepakkerne
  • Hvor meget trafikken er steget i forhold til sidste år
  • Hvilke tiltag styrelsen har gjort for at holde systemerne ovenvande
  • Indsigt i samarbejdet med leverandører
1.084
5:30 min
"Vi kan næsten mærke trafikken fysisk i vores infrastruktur."

Sådan lyder det fra Morten Kildevang Jensen, der er digitaliseringschef i Erhvervsstyrelsen.

Sammen med styrelsens it-afdeling har han stået med en massiv udfordring, som coronakrisen førte med sig.

Erhvervsstyrelsen it-systemer skulle klargøres, fintunes og opskaleres til at håndtere den eksplosive trafik, der rammer, når virksomheder i hobetal klikker ind på styrelsens hjemmesider for at søge de forskellige hjælpepakker.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter