Artikel top billede

Sådan har Københavns Kommunes it-afdeling håndteret hjemsendelsen af tusindvis af medarbejdere

Tusindvis af medarbejdere i landets største kommune begyndte fra den ene til den anden dag at arbejde hjemme. Det har betydet, at der hurtigt måtte skrues op for kapaciteten. "Der har været en 10-dobling af hjemmearbejde og en firedobling på VPN-opkoblinger," fortæller Stig Lundbech, direktør for Koncern IT Københavns Kommune.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan Stig Lundbech, direktør for Koncern IT i Københavns Kommune, reagerede efter nedlukningen af Danmark
  • Så stor stigning i antallet af hjemmearbejde har der været i Københavns Kommune
  • Status på hvordan det går med it-infrastrukturen og -projekter i Københavns Kommune
  • Hvorfor it-landskabet ifølge Stig Lundbech er godt rustet til at klare udfordringerne
1.290
6:30 min
Det sendte chokbølger gennem Danmark, da statsminister Mette Frederiksen (S) 11. marts sendte alle offentlige ansatte, der ikke varetager kritiske funktioner, hjem.

Direktør for Koncern IT i Københavns Kommune, Stig Lundbech, måtte ligesom mange af hans kollegaer rundt om i kommunerne og it-virksomhederne akut i gang med at sikre, at it-fundamentet kunne stå for det pres.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter