Visma har i de seneste år købt voldsomt op herhjemme for store summer for at sikre sig fodfæste på de for selskabet vigtige markeder.
Og her er selskabet nu ved at være i mål på de positioner, som det har identificeret som strategisk vigtige, lyder det fra dansk topchef, Mads Rebsdorf i ITWatch.
“På området for løsninger så har vi i dag en væsentlig position, og der er ikke mange væsentlige områder, der mangler. Vi skal øge markedsandelene, men vi er der, hvor vi skal være,” siger han.
Visma har gennem de senere år blandt andet købt Dinero, Bluegarden, Economic, CO3 og Kapacity.
Mads Rebsdorf siger, at Visma fremover i forbindelse med opkøb vil fokusere på tilkøb til det eksisterende - eksempelvis indenfor software- eller konsulentområdet.
Mads Rebsdorf har tidligere forklaret til Computerworld, at målet har været to til fem opkøb i Danmark om året.
"Vi er kontinuerligt i dialog om potentielle opkøb med mange forskellige virksomheder. Det er med henblik på potentielle opkøb med horisont fra om tre måneder til om ti år," har han tidligere fortalt til os.
Læs også: