Artikel top billede

Per Østergaard Jacobsen, ekstern lektor på CBS, selvstændig konsulent og forfatter til flere bøger om disciplinen CRM.

Billede: Alexander Haslund. (Foto: Alexander Haslund)

Utallige CRM-projekter går i vasken på grund af dårlig forberedelse: Du kan lige så godt vælge den billigste løsning

Interview: En af landets mest erfarne CRM-eksperter mener, at mange virksomheder ville være bedre stillet med at købe det billigste CRM-produkt på markedet. Over halvdelen af alle CRM-projekter fejler nemlig alligevel. "Du behøver ikke købe et fancy system for at holde styr på dine kunder" lyder anbefalingen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Så mange virksomheder fejler med CRM-projekter
  • Derfor går det galt med CRM
  • Hvorfor virksomheder ligeså godt købe det billigste CRM-system
  • Opskriften på succes med CRM
  • Sådan bør du tænke CRM
1.690
8:30 min
Der bliver brugt enorme summer på indkøb af nye, avancerede CRM-systemer, der kan holde styr på virksomhedernes kunder i en tid, hvor kundeoplevelse, indsigt og data nærmest er gået hen og blevet synonymer med at drive en fornuftig butik.

Men ofte går indkøbene af systemerne helt galt.