- Få et overblik over, hvad der gør Lenovos nye Thinkbook-serien til noget særligt
- Få Computerworlds dom over den nye laptop
Når man har et hit, skal man være nøjsom med at pille ved den grundlæggende opskrift, hvilket pc-producenten Lenovo også er med erhvervslivets favorit-brand: ThinkPad.
På den anden side, bliver verden jo ved med at udvikle sig. Eksempelvis har Lenovo også en vifte af Ideapad-produkter tænkt til forbrugerne, som der evigt afprøves nye koncepter og former med, eksempelvis med Yoga-modellerne og deres 360-graders hængsler eller dobbeltskærmede størrelser.
Men når man nu ikke rigtig tør satse for meget med ThinkPad-brandet, kan man jo i stedet forsøge sig med en helt ny familie af produkter, som skal adressere den del af markedet, der falder i mellem de bundseriøse ThinkPads og de forbrugerorienterede IdeaPads.
Serien hedder Thinkbook, og jeg har haft fornøjelsen at afprøve satset den seneste måneds tid.