Artikel top billede

Justin Maguire, vicedirektør for Product Design and User Experience hos Salesforce (Foto: Lars Jacobsen)

Salesforce-boss advarer mod at lade designerne og projekttankegang dominere: "Hvorfor i alverden vil du behandle dine kunder som et projektforløb, som du derefter lukker ned?"

Interview: I 2018 stod Justin Maguires folk på scenen og læste vrede brugeres feedback op. Derefter gik de hjem og skabte en række nye funktioner. Nu opfordrer han dig til at skabe mere interaktive processer - og droppe projekterne. Her er hvad du kan lære af den succesfulde designboss, der står i spidsen for 700 folk hos Salesforce.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvordan Justin Maguire, vicedirektør for Product Design and User Experience hos Salesforce, ser opgøret med designernes elfenbenstårn som afgørende for succesfuld customer experience
  • Hvorfor customer experience-projekter ifølge Justin Maguires ikke er en god løsning
  • Hvordan Salesforce selv skaber dialog og interaktion med brugere og kunder
1.333
6:45 min
Dreamforce, San Francisco: Brugerrejser, customer experience og sømløse oplevelser er digitaliseringens nye samlingspunkt.

Det er Salesforces øverste chef for produktdesign og brugeroplevelser, amerikanske Justin Maguire, ikke overraskende begejstret for.

Men alligevel advarer han i et interview med Computerworld virksomheder mod at blive forelsket i de flotte og lækre løsninger:

"Der er ingen tvivl om, at på et modent eller tætbefolket marked er kundeoplevelsen det, som gør dit brand til noget særligt," understreger den erfarne design-boss, der tidligere har haft ansvar for produktdesign hos Microsoft og Schneider Electric.

"Mange af historierne om design er gode, men de stikker faktisk ikke særligt dybt," fortæller Justin Maguire.

Han understreger, at det handler om at mange virksomheder ikke fuldt udnytter teknologien, fordi deres mindset står i vejen.