Artikel top billede

Franck Attia, CEO for Adobe i Norden

Adobes vigtigste erfaring efter overgang til cloud: "Det er vigtigt, at man ikke bare tror, at det er en anden måde at afregne på"

Interview: Adobes B2C-forretning har sagt farvel til et stærkt netværk af forhandlere, mellemmænd og kanalstrategier - og goddag til etableringen af en online-distributionsmodel med direkte adgang til kunderne. Her er hvad du kan lære af softwaregigantens skifte. Interview med Adobes nordiske chef, Franck Attia.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvad Adobe har lært af skiftet fra traditionelt softwaresalg til en konstant opdateret abonnementsmodel
  • Hvorfor Adobe valgte at skifte forretningsmodel
  • De fordele der kan opnås ved at skifte til en abonnementsmodel – og hvad udfordringerne er
648
3:15 min
Photoshop vandt. Det samme gjorde mange af Adobes klassiske softwareprodukter som Illustrator, Premiere Pro og InDesign.

Mange af konkurrenternes billedprogrammer fra 1990'erne var slået. Og Adobe stod på toppen af markedet - og tjente gode penge på at sælge bokse med den nyeste software.

Alligevel valgte Adobe midt i succesen at skifte forretningsmodellen fra traditionelle softwarepakker på en to-årige udgivelsescyklus til en konstant opdateret abonnementsmodel.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Forsvarets Efterretningstjeneste udsender advarsel til danske virksomheder efter kæmpe Oracle-hack

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dell har på to år sagt farvel til hver tredje medarbejder i Danmark: Har reducereret sin globale medarbejderstab kraftigt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Hun har ansat masser af CISO'er - og hun har et klart bud på, hvorfor de ikke holder længe i jobbet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

SAP-kunder holder igen i stor stil: Vil ikke skifte til S/4HANA selv om SAP snart lukker for support

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske it-folk på job-jagt mødes af tavshed efter samtaler og personlighedstest: Inger Østergaard har oplevet det masser af gange


White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis