Artikel top billede

Med stålfast tålmodighed jagter SimCorp nye kunder: Her er Klaus Holses opskrift

SimCorp er en milliardforretning med en relativ smal kundebase. Se her, hvordan selskabet lander de finansielle storspillere som kunder. "Processer med private kunder kan tage fem år," lyder det fra topchef Klaus Holse.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i SimCorps proces med at lande nye kunder
  • Hvor mange potentielle kunder har selskabet verden over
  • Hvorfor det går hurtigere at lande offentlige kunder end private
  • Hvordan SimCorp bruger Salesforce til at spotte kunder
1.224
6:15 min
Det kan være en langstrakt affære for SimCorp at lande ny kunder.

Som tommelfingerregel tager det altid over et år før, at kunden er lemmet ind i folden, forklarer selskabets topchef Klaus Holse.

"Processen tager altid lang tid," siger Klaus Holse og tilføjer, at det ikke er unormalt, at det tager fem år at lande en privat kunde.

Men det er der ikke noget unormalt ved. SimCorps kernemålgruppe består nemlig af verdens største spillere af kapitalforvaltere, forsikringsselskaber og pensionskasser.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter forbud fra Datatilsynet: Nu ændres data-håndteringen i din kørekort-app

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Halter mange år bagefter: Sløve software-udviklere står i vejen for kæmpe digitalt løft af Billund Lufthavn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse 10 it-virksomheder klarer sig bedst i Computerworlds store image-undersøgelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort skal aflevere fuld redegørelse om brug af GPS-data i Rejsekort-appen inden for få uger: Datatilsynet åbner sag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Telmore har fået AI til at udvikle 600 forskellige versioner af sin hjemmeside: Ændrer sig alt efter, hvem du er