Artikel top billede

Fremtidens lyd hos Sennheiser: Derfor bliver 3D-lyd en direkte billet til orkestergraven eller straffesparkspletten

Interview "Munder en kamp ud i en straffesparkskonkurrence vil du sikkert gerne have lyden fra målmandens perspektiv, hvor al dramaet foregår.”

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indsigt i, hvad 3D-lyd kan
  • Forstå hvorfor 3D-lyd vil lave om på, hvordan vi oplever film, sport og musik
  • Få Sennheisers bud på, hvor 3D-revolutionen kommer først
1.147
5:45 min
Hos de tyske lydspecialister fra Sennheiser er god lyd noget der sammenlignes med god vin. Man lærer at sætte pris på det, når man prøver det.

Meget er sket hos selskabet, som siden 1946 har kæret om at få det bedste ud de små højttalere i deres hovedtelefoner

God lyd skal dog ikke længere være forbeholdt den umiddelbare nærhed. Sennheiser præsenterede ved efteråret deres første højttaler til at fylde større rum op med vellyd: Sennheiser Ambeo soudbaren.

Den nye satsning er samtidig et bevis på hvordan lyd til hjemmet undergår en transformation til tre dimensionnelle lydscener: I fremtiden vil lyd kunne transportere tilskueren til midten af orkestergraven, til fantribunen på fodboldstadionen og gøre gyserfilm meget, meget mere uhyggelige.

Den fremtid for lyd, har Computerworld bedt administrerende direktør Andreas Sennheiser om at opridse.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter