Artikel top billede

(Foto: Rasmus Ferdinand Petersen)

Fra Bording Data til Fiftytwo: Sådan har it-selskabet skabt en ny identitet - nu venter den store internationalisering

Interview: Bording Data har skiftet ham og er derved blevet til Fiftytwo. Forude venter en stor internationalisering. Læs her, hvordan direktør Henrik Salicath har været med til at støve selskabet af og gøre det klar til fremtiden.

Premium Kun for abonnenter
Bording Data er blandt landets ældste it-selskaber, hvis historie går tilbage til 1952.

Men for at puste nyt liv i Bording Data og søsætte en international satsning, valgte selskabet at skifte navn for et år siden.

Det nye navn blev Fiftytwo, og det trækker tråde direkte tilbage til året, hvor selskabet begyndte at udvikle branchespecifikke it-løsninger.

Et år efter navneforandringen gør selskabets administrerende direktør nu status.

Læs mere her: Bording Data skifter navn: Skal nu hedde FiftyTwo

Computerworld møder Henrik Salicath, der har stået i spidsen for selskabet i to år, på hovedkontoret i Glostrup.

Men det har ikke kun været navnet, der skulle ændres, forklarer han. Der er tale om en decideret rebranding af selskabet.

Den nye virksomhedsidentitet har været et led i en treårig strategiplan, der skal sætte fart på Fiftytwos internationalisering.

Her har selskabet arbejdet med tre overordnede, strategiske målsætninger siden begyndelsen af 2018.