Artikel top billede

(Foto: Fotograf Sine Fiig Læssøesgade 14,bagh.3sal 2200 København N. mail:fotograf@sinefiig.dk mobil:21492627 / Sine Fiig)

Ni måneder efter GDPR: Her er de problemer, som de danske virksomhederne især slås med

Virksomhedernes bestræbelser på at overholde GDPR, som trådte i kraft 25. maj 2018, er trådt ind i driftsfasen. Men der er nu stadig elementer af lovgivningen, som flere virksomheder er usikre på. Her er de tre problemområder, Datatilsynet oftest støder på og må vejlede om.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Viden om de tre store GDPR-problemområder
  • Indsigt i, hvor virksomheder især har problemer
  • Viden om Datatilsynets håndtering af henvendelserne
610
3:15 min
Driftsfasen er i den grad indtrådt, når det gælder GDPR-compliance. Men her, små ni måneder efter den ultimative deadline for overholdelse af persondataloven, er der stadig nogle områder og regler, virksomhederne er usikre på.

Der er især tre problemområder, fortæller