Artikel top billede

(Foto: Fotograf Sine Fiig Læssøesgade 14,bagh.3sal 2200 København N. mail:fotograf@sinefiig.dk mobil:21492627 / Sine Fiig)

Ni måneder efter GDPR: Her er de problemer, som de danske virksomhederne især slås med

Virksomhedernes bestræbelser på at overholde GDPR, som trådte i kraft 25. maj 2018, er trådt ind i driftsfasen. Men der er nu stadig elementer af lovgivningen, som flere virksomheder er usikre på. Her er de tre problemområder, Datatilsynet oftest støder på og må vejlede om.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Viden om de tre store GDPR-problemområder
  • Indsigt i, hvor virksomheder især har problemer
  • Viden om Datatilsynets håndtering af henvendelserne
610
3:15 min
Driftsfasen er i den grad indtrådt, når det gælder GDPR-compliance. Men her, små ni måneder efter den ultimative deadline for overholdelse af persondataloven, er der stadig nogle områder og regler, virksomhederne er usikre på.

Der er især tre problemområder, fortæller

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Det er blevet kaldt ”det største it-nedbrud i historien” og omkostningerne kan nemt løbe op i syv milliarder kroner: Men hvem skal betale for Crowdstrikes fejl?

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Europas største software-leverandør stryger frem på cloud-fronten – men 97 procent af overskuddet er forduftet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Frustrerede synshaller og billister: Motorstyrelsens it-system plages af store driftsforstyrrelser

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Fire år gamle Wiz takker nej til Alphabets historiske opkøbstilbud på 160 milliarder kroner: Satser i stedet på børsnotering

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny metode: Fremover skal din Windows-pc opdateres på en helt ny måde