Artikel top billede

John Wainer, administrerende direktør og medstifter hos Wizdom, har solgt virksomheden til australske Livetiles.

Derfor slog John Wainer og co. til og solgte Wizdom efter 18 år: "Det giver bare god mening og passer så godt"

Interview: Salget af danske Wizdom til australske Livetiles er blot to dage gammelt, men allerede nu mærker selskabet fordelene af en øget tilstedeværelse på det attraktive amerikanske marked.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på hvorfor Wizdom er blevet solgt til Livetiles
  • Indblik i hvordan Wizdom fremover skal erobre en række markeder uden for Europa
  • Se fremtiden for Wizdoms danske ledelse
  • Indsigt i strategien for det fremadrettede samarbejde mellem Wizdom og Livetiles
793
4 min
Efter et års dialog gennemførte australske Livetiles onsdag opkøbet af danske Wizdom for 220 millioner kroner.

Begge virksomheder fortsætter med hver deres brand, men kommer i praksis til at tilbyde de samme produkter, for selskaberne har hver især det, den anden mangler.

Wizdom, der har sit hovedkvarter i Herlev, er store i Europa, men Livetiles sidder tungt på det nordamerikanske og australske marked.

John Wainer, medstifter og administrerende direktør hos Wizdom, mærker allerede fordele ved den øgede tilstedeværelse i USA, hvor det danske selskab før sammenlægningen blot var repræsenteret med én medarbejder.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter