Artikel top billede

Foto: PR.

Rema 1000 har været loyal kunde i EG-familien i 25 år - får nu pludselig DXC som leverandør: "Vi vil se på, om samarbejdet kan fortsætte, som det plejer"

Interview: Rema 1000 har været storkunde hos EG's serviceforretning i mange år, men med DXC Technologys opkøb af EG-forretningsbenet får supermarkedskæden dermed ny it-leverandør. "Jeg ved, at DXC Technology har været ude i et økonomisk stormvejr. Min første tanke var, ’uha hvad er nu det for noget, vi kommer ind i her?,’ lyder det fra Rema 1000's it-chef.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se storkundens reaktion på DXC Technology's opkøb af EG's serviceforretning
  • Indblik i Rema 1000s historik som kunde i EG's serviceforretning
  • Se hvilke ydelser DXC Technology fremover skal levere til Rema 1000
  • Læs hvilke parametre der er afgørende for om DXC Technology kan fastholde Rema 1000 som kunde
  • Find ud af hvordan Rema 1000 blev informeret om handlen
1.271
6:30 min
"Vi fortsætter retningen, men hvis bølgerne bliver for høje, må vi finde redningsvestene frem. Så må vi se, om vi skal fortsætte samarbejdet."

Ordene kommer fra Lars Ruben Hansen, der er it-chef for den nordiske supermarkedsgigant Rema 1000.

Fredag modtog han nyheden om, at EG har frasolgt sin serviceforretning til DXC Technology.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

SAP-kunder holder igen i stor stil: Vil ikke skifte til S/4HANA selv om SAP snart lukker for support

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske it-folk på job-jagt mødes af tavshed efter samtaler og personlighedstest: Inger Østergaard har oplevet det masser af gange

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Oracle ramt af kæmpe-hack: Sådan bør du agere, hvis du anvender selskabets løsninger

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Fyret af Donald Trump og Elon Musk: Nu forsøger falske headhuntere at rekruttere amerikanske AI-eksperter og tidligere embedsfolk

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danmark synker til bunds i AI-kapløbet: Så mange timers produktivitet taber vi om ugen - og sådan kan vi komme tilbage i kampen